Welcome To Awas Ada Boy Jangan Lupa Difollow Ya Silahkan Menikmati Artikel Dari Blog Kami Yang Ada Disini


Minggu, 17 Juli 2011

dikala itu.

kirim kan aku sekeping wang,
untuk aku meneruskan kehidupan aku di sini sebagai seorang pelajar,
ringan kan aku dengan beban yang menumpang galas di bahu ku,
hilangkan setitik kerinduan aku pada ayahanda,
padamkan memori kisah silam hitamku,
kembalikan segala yang aku miliki dulu,
titipkan aku sedikit kebahagiaan,
kerna aku masih aku,
membisu kini bukan kerna kalah,
diam bukan tanda mengundur,
cume berikan aku sedikit ruang dan masa,
aku buntu wang,
bukan kerna lalai duniawi,
sedikit wang untuk aku siapkan tugasan,
untuk aku bawa pulang segulung ijazah,
tak perlu selama itu,
cukuplah sehingga bantuan di hulurkan,
aku menanti sesuap nasi,
secawan kopi,
untuk ku nikmati dikala ini,
paling tidak kirimkan aku wang,
untuk aku pulang sekejap menjenguk kakak, ayah.,
untuk aku bersua muka,
bergurau senda,
bukan terkurung diperantauan ini,
menanti detik bergema takbir.

penat lelah aku sendiri,
aku sendiri tak mengerti di mana datang nya kekuatan ini,
telah kusingkap tirai cahaya itu,
mujur ku lihat jalan,
walaupun berliku,
tapi masih ada jalan untuk aku terus melangkah pergi,
5 september bukan titik noktah bagi ku,
tapi menjadi satu titik permulaan untuk ku,
keramat tarikh kehilangan,
ah....semua akan hilang !
tuntas, semua akan pergi.
 pergilah pergi.......pergi untuk selamanya.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews