Welcome To Awas Ada Boy Jangan Lupa Difollow Ya Silahkan Menikmati Artikel Dari Blog Kami Yang Ada Disini


Rabu, 27 Juli 2011

ben ashaari-Segmen : Sapa nak join BLOGLIST aku ???


Bukan aku punya laa.. tapi korang yang punya .. Aku punya penuh dah .. hehe.. kang banyak banyak , berat lak korang nak masuk ... Nanti aku gak kena marah ngan korang .. huhu ..
Dulu aku pernah buat segmen bloglist.. Bagi mereka yang dah join dulu , rasanya dia tau prosedur segmen ni .. Aku rasa bloglist lama tu dah boleh direfresh dah tu ..
BACA BETUL BETUL SYARATNYA !!
Bagi blogger blogger baru , ni masa korang nak tersenarai dalam blog blog rakan blogger yang lain .. Bukan mudah woo nak tersenarai dalam bloglist mereka.. kan kan ? Dengan cara ni , insyaAllah .. kita suka sama suka bertukar url blog... TAPI jangan tipu !! Ada kes dulu , dia kata dia masukkan tapi tak masukkan .. haaa.. Tapikan ada gak url blog tak leh dimasukkan .. ada error kan ?  Ok, copy error tu , korang paste kat google seach engine tu.. nanti akan ada tutorial bagaimana nak masukkan link tu .. ( belajar google tau ..jgn asik tanya orang .. meluat diorg nanti .. :)  )
Ok... Nak join ? Syaratnya mudah saja.. cam biasa buat entri.. Lepas buat entri , korang tunggu senarai url blog yang akan dinaikkan di SINI (senantiasa dikemaskini dari masa ke semasa ) ..Pilih mana mana blog yang korang berkenan , kemudian ajak dia bertukar.. tinggalkan komen di blognya dan bagitau yang korang nak tukar link dengannya.. INGAT , ini hanya boleh dilakukan dengan blogger yang join segmen ni saja .. PERTUKARAN SUKA SAMA SUKA !  Kalau dia tak jawab , makna dia tak berminat.. senang je kan ?
Kalau ada blogger berminat , masukkan dalam bloglist baru .. Pastikan bloglist itu diletakkan dalam blog kamu sendiri !! Bukan blog yang lain yang mana korang buat satu blog khas untuk bloglist.. tamo tamo tamo ! Tidak adil begitu !! Faham skang ?
Jom mulakan ..
  1. Buat satu entri .Letak header ben ashaari blog .
  2. Tajuk .. BEN ASHAARI AJAK JOIN BLOGLIST BLOGGER BARU dan linkkan ke entri ni ..
  3. Siap ? Tinggalkan url entri di ruangan komen ini .. Tu jer .. tak susah kan ? Tutup , jam 10 malam .. hari ini .. Rujuk tarikh entri ni..
Selepas 24 jam ... nak delete entri korang tu , boleh jer.. tak semakkan blog korang kan ? Tu cara join segmen blog ni .. Hari ni punya segmen adalah untuk hari ini .. Esok ? Lain cerita .. hehe.. jommm...

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews